سه‌شنبه، بهمن ۲۷

شکلات مارس ۱۰ تومانی


امروز ۱ کاری کردم هم خیلی بهم حال داد هم این که یاد چند سال پیش که میرفتم college افتادم. اول کاری که کردم رو میگم بد این که یاد چی‌ افتادم :
دنبال این بودم که یه دسته PS۳ همون playstation بخرم، نامرد قیمتش $۱۰۴.۹۹ یعنی‌ $۱۰۵ بود. خیلی گرون بود بابا آدم زورش میاد برای این که با رفیقش ۲ نفر بازی کنه اینهمه پول بده. نمیدونم چی‌ شد ۱دفعه به سرم زد که ۱ دسته معمولی‌ که مال pc هست و کابل usb هم داره بخرم، ۱ مغازه حراج کرده بودش ۲۰$. خوب من هم خریدم آوردم خونه ، امتحان کردم دیدم ای وال،، کار می‌کنه رو ps۳, ولی‌ خوب سیم داره دیگه بی‌ سیم نیست. حالا اون هم بزودی خودم با ۱۲$ درستش می‌کنم، جمعا می‌شه ۳۲$ به جای ۱۰۵$ تا ..
حالا یاد چی‌ افتادم.... ۸ سال پیش که ۱۶ سالم بود و میرفتم مدرسه، زنگ‌های ناهار یه دستگاهی بود بیرون کلاسمون که خوراکی‌های باحالی‌ داشت، شکلات،چیپس، نوشابه و خیلی چی‌‌های دیگه. ولی‌ خوب باید حد عقل ۳$ یا ۴$ سکه مینداختی، ۵۰سنتی هم میشد انداخت به جای سکه ۱$،، مثلا ۴ تا سکه ۵۰سنتی میشد ۲$..... تو ۱کی‌ از سفر های که اومدم ایران، قبل از سرباز شدنم، متوجه ۱ چیزی شدم،، سکه‌های ۱۰تومانی شباهت زیادی به ۵۰سنتی اینجا داشت. من هم به سرم زد که چند تا از این سکه‌ها رو با خودم بیارم اینجا برای زنگ‌های ناهار :)
خلاصه با هزار زحمت ۵۰ تا سکه ۱۰تومانی رو رسوندم اینجا و بیصبرانه منتظر باز گشای مدارس بودم. روزی که مدرسه‌ها باز شدن، با سلام صلوات رفتم طرف دستگاه شکلات . قبل از اون هیچ وقت فکر نمیکردم که شکلت مارس که ایران اون موقع ۵۰۰ تومن بود رو بتونم با ۱۰ تومن بخرم،،،
بد از حدود ۱ماه دستگاه رو برداشتن و هیچ خبری ازش نشد که نشد. ساله بعدش هم سکه های ۵۰سنتی اینجا رو عوض کردن و هم سایزش هم شکلش رو تغییر دادن. خلاصه که چند تا سکه ۱۰ تومانی هنوز رودستم باد کرده... ولی‌ همیشه برا من سوال بود، اون موقع که مسول جم آوری پول دستگاه میومد پولها رو جمع کنه و دستگاه رو پر کنه از شکلت‌های تازه، تا چند روز تو خماری این میموند که این پول‌های عجیب و قریب از کجا اومدن و مال کجا هستن؟؟؟


۳ نظر:

هستي گفت...

سلام نويد جان
اي ايراني ِ ...!
زرنگ خان!
ولي يحتمل طرف فهميده كه اوه يكي داره جهان سوم بازي در مياره جمع كرده دَم و دستگا ش و !
حيووني با خودش گفته 4 روز ديگه همه دستگاه و ميبرن !!!
بيچاره ورشكست شده :-))
جالب بود خيلي
شاد باشي
هستي - شيراز

Unknown گفت...

سلام هستی‌ خوبی‌، مرسی‌

در این که جهان سوم بازی بود که شکی نیست، ولی‌ خوب چیکار کنم دیگه تازه اومده بودم اینجا هنوز ایرونی‌ بعضی‌ در میوردم و ، میدونی‌ دیگه منظورم چیه دیگه ، :) ، ایرونی‌ و دلدزدیش همجی دنیا معروف، شانسی که آوردم فهمیدم که این کاری که می‌کنم، خر زرنگی نیست ،،،!!! و بیفرهنگی تمام و کامل،،، . ولی‌ کاشکی‌ بقیه ایرانی‌‌ها هم به بیفرهنگ بعضی‌‌های که می‌کنن پی‌ میبردن......

any way

۱۶ سالگی هم شیطونی‌های خودش رو داره ،....

nazanin گفت...

ها ها، وای خدا چقدر خندیدم
چه کارا که نمیکردی
دهن مسئول جمع آوری پولها رو سرویس کردی........